De seneste to uger har 675 skoleelever fra Odense deltaget i den landsdækkende Naturfagsmaraton, der har til hensigt at øge elevernes interesse i at lære mere om naturfag og teknologi. 5. og 6. klasse fra Tarup Skole var blandt deltagerne.
Copy link address
Kurt Rasmussen
Annonce
Del med andre:
Copy link address
-
I løbet af dagen bliver eleverne kastet ud i forskellige opgaver som her, hvor det gælder om at lave så mange geometriske figurer som muligt - og højden tæller også med i den samlede pointscore. Foto: Kurt Rasmussen -
Alberte, Jacob og Victor fra 5.c på Tarup Skole har med papir, lim og tape bygget et tårn op, som kan stå af sig selv uden at vælte. - Vi har været i gang i tre uger med forskellige opgaver, og tårnet er blevet bedømt til 117 point, for det er også tårnets højde i centimeter, fortæller de. Foto: Kurt Rasmussen -
Pippi, Rasmine og Frida fra 5.c på Tarup Skole har lavet en plantegning og bygget en model af et hus. - Vi har været i gang to dage om ugen i tre uger. Det har været meget sjovt, og vi har alle sammen været med til at lave design og plantegning og bygge huset op, fortæller gruppen. Foto: Kurt Rasmussen -
Kenan, Jonas og Emil fra 5.c på Tarup Skole er en smule misfpornøjede efter at dommerne har kigget på deres rottefælde. - Det gik ikke så godt. Vi fik at vide, at træet ikke var slebet godt nok, så rotten sad fast, inden den kom helt ind i fælden, lyder det fra de tre klassekammerater. Foto: Kurt Rasmussen -
Laurits og Ali fra 5.b på Tarup Skole har arbejdet med at nedbringe temperaturen i en transportkasse til bananer, og det er lykkedes ganske godt, som man kan se på deres målinger. - Dommeren gav os karakrteren minus 30,6, for det er også det antal grader, vi fik sænket temperaturen, fortæller de. Foto: Kurt Rasmussen -
Laila Dichsen fra Naturvidenskabernes Hus er til stede for at styre begivenhederne og er meget tilfreds med elevernes præstationer. Foto: Kurt Rasmussen